2020-12-03

* * * * * *

Izartzoa (*) duten eremuak beharrezkoak dira.

Zer da parte-hartzea - Qué es la participación ciudadana

participacion.jpg

Parte-hartzearen helburu nagusia herritarrak zeregin politikoetan integratzea da, udalerriaren garapena sustatuz eta demokrazia parte-hartzailean urratsak emanez. Horrela, herritarrek hainbat bitarteko dituzte eskura gobernuaren erabakietan parte hartzeko, modu independientean, hots, administrazio publiko edo alderdi politikoetako kide izan barik.

Herritarrentzat garrantzitsuak diren gaiak ere eztabaida-foroen bidez azter daitezke. Halaber, adostasun zabaletara heltzeko beste bide batzuk ere zabal daitezke.

Eremu honetan, Sopelak izango duen helburu nagusietako bat herritarren kontseiluak sortzea izango da, administrazio eta politika publikoen ebaluaziorako. Bertan interesa duten herritarrek eta adituek parte hartzeko eskubidea izango dute.

Azken urteetan ugarituz joan dira parte-hartze publikoaren aldeko ekimenak. Helburua, auzokideek erabakitze-guneetan gero eta presentzia handiagoa izatea  da, euren kezkak, beharrak eta baloreak plazaratzeko bideak izan ditzaten. Parte-hartze publiko zuzen batek  norantza bi dituen komunikazio-prozesu bat izan behar du ardatz, informazio trukaketa bermatuz.

Parte-hartze publikoak hainbat onura ditu, bai erakundeetzat bai herritarrentzat:
  • Auzokideen ekarpenei esker proiektu eta plangintzak hobetzen dira, azken batean, auzokideak baitira euren herri eta auzoa hobeto ezagutzen dutenak.
  • Kudeaketa eraginkor eta garden baten aldeko konpromisoa berresten du.
  • Proiektuen onarpen orokorrak gora egiten du, eragileen parte-hartzea bultzatzen delako.
  • Erabakiak hartzeko prozesua errazten eta hobetzen du.
  • Proiektuen kontrako jarrerak ekidin daitezke, eta modu honetan, proiektuak bertan behera uztea edo atzeratzea ekidin daiteke.
  • Eraikitze fasean dauden proiektuak garatzea errazten du.

El término participación ciudadana hace referencia al conjunto de acciones o iniciativas que pretenden impulsar el desarrollo del municipio y la democracia participativa a través de la integración de los ciudadanos al quehacer político. Está basada en varios mecanismos para que la población tenga acceso a las decisiones del gobierno de manera independiente sin necesidad de formar parte de la administración pública o de un partido político.

La discusión de temas de importancia de los ciudadanos puede proponerse también a través de foros organizados o por otras vías para llegar a un consenso.

Sopela tiene el objetivo de formar consejos ciudadanos para la administración o evaluación de las políticas públicas, formados de ciudadanos interesados y expertos independientes.

Durante los últimos años se viene potenciando la necesidad de un proceso de participación pública, de un proceso de identificación e incorporación de las preocupaciones, necesidades y valores de los vecinos y vecinas en la toma de decisiones. Una correcta participación pública consiste en un proceso de comunicación bidireccional que proporciona un mecanismo para intercambiar información y fomentar la interacción de los agentes.

La participación ciudadana ofrece diferentes beneficios:

• Aporta el punto de vista de los vecinos y vecinas que puede mejorar los proyectos y planes.
  • Demuestra un compromiso con una gestión eficaz y transparente.
  • Potencia el papel de los agentes aumentando la aceptación general de los proyectos.
  • Ayuda y mejora la toma de decisiones en todas sus fases.
  • Puede evitar serios problemas de contestación que demoren o invaliden los proyectos.
  • Facilita el desarrollo de los proyectos en fase de construcción.